Faviana Vangelius

VD, Svrvive Studios , Stockholm

VR öppnar nya vyer i spelindustrin

När jag första gången blev frälst av Virtual Reality (VR),  fanns det inte många VR-bolag i Sverige.  Jag satsade på en spelstudio för VR samtidigt som jag var heltidsstudent och drev andra företag. Jag var tvungen att lämna allt för att satsa på min idé. I början gick jag på magkänsla och det kändes läskigt. Men hur skulle jag annars  få veta om VR var rätt väg framåt för mig om jag inte satsade? Det var svårt i början att övertyga andra som inte testat VR att se storheten. Nu är de flesta fullkomligt sålda på tekniken! Men VR-utrustning för hemmabruk är dyrt vilket jag ser som den stora utmaningen idag. Det är dock inte frågan om kostnaderna kommer att gå ner, utan när. VR-marknaden har fullkomligt exploderat av nya satsningar och investeringar varje månad. Med vår lansering av spelet SVRVIVE: The Deus Helix står vi redo att ta marknaden med storm! 




Shervin Razani

VD, Jurek

Johannes Schildt

VD, KRY.se

Johannes Cullberg

VD, Paradiset

Hanna Harge

VD, Schoolido